Gry Walki

4.5/5 2 oceny Dziękujemy za oddanie głosu ;-)

Gry walki na 2 osoby można podzielić na wiele różnych gatunków. Jednym z popularniejszych są oczywiście bijatyki. Gry bijatyki jak nazwa wskazuje skupiają się na walce, najczęściej walce wręcz kilku lub kilkunastu postaci. Walki te mogą odbywać się na ringu czy na ograniczonym terenie.

Bohaterowie kierowani przez gracza walczą do momentu pokonania przeciwnika lub do momentu, w którym skończy się czas. Pojedynki zazwyczaj podzielone są na kilka rund a każdy z bohaterów dostępnych do wybrania posiada specjalne umiejętności i techniki, które wykorzystuje do walki. Gracze muszą opanować każdą technikę, blokować, kontratakować i składać kombosy w celu zadania jak najcięższych obrażeń. Oczywiście istnieje wiele różnych podkategorii, w tym darmowe gry walki na miecze, gry walki robotów 2, a nawet uliczne gry o walce.

Jak zwykle wygląda rozgrywka

Twórcy takich gier bardzo często umożliwiają rozgrywkę w trybie wieloosobowym poprzez Internet jak i przy pomocy zwykłego podzielenia ekranu na dwa (zazwyczaj ekranu nie trzeba dzielić, aby gracze widzieli swoje postacie). Bijatyki można podzielić na te bardziej fantastyczne z magicznymi mocami, jak na przykład gry z dinozaurami czy gry z walką na miecze i łuki, jak i te bardziej klasyczne np. boks, ufc czy wrestling. Te bardziej realistyczne symulatory boksu można również przyporządkować do kategorii gier sportowych. Niektórzy twórcy wolą tak swoje produkcje opisywać.

Darmowe gry walki na miecze pc oraz te płatne, co je wyróżnia

Gry walki na miecze pc wykorzystują specjalnie przesadzone ruchy ze znanych sztuk walki, czyli takie prawie, że niemożliwe do wykonania w rzeczywistości. W niektórych bijatykach dozwolone jest używane broni. Produkcje tego typu mają zazwyczaj grafikę dwuwymiarową albo dwuwymiarową z trójwymiarowymi modelami. Rzadziej spotkać można gry w pełnym 3D. Każda gra skupiająca się wokół walki jest mniej lub bardziej brutalna. Czasem zamiast krwi pojawiają się kolorowe chmurki a czasem animacja może pokazać np. łamanie kręgosłupa. Z tego powodu możemy wybierać pomiędzy grami walki dla dzieci, a przeznaczonych tylko dla dorosłych odbiorców.

Pierwsze gry bijatyki, które pojawiły się w 1990 roku miały zaprogramowane kombinacje klawiszy uruchamiające specjalne ataki. Twórcy celowo o nich nie wspominają, bo to gracze muszą je odkryć. Bardzo często nazywa się je ukrytymi bądź tajnymi ruchami. Kombinacje klawiszowe mogą być bardzo rozbudowane a żeby je odblokować najczęściej trzeba wcześniej wyprowadzić jakąś kombinacje, popularnie zwanego kombosa. Oznacza to, że musimy przeprowadzić serie ciosów, aby naładować pasek „combo”.

W większości bijatyk gracze mogą wybrać bohatera bądź bohaterów, którym chcą grać. Wybory gracza mają wpływ na strategie, jaką należy wybrać podczas potyczek głównie, dlatego że z każdym przeciwnikiem należy walczyć inaczej. Same postaci przedstawiane w grach są zazwyczaj odpowiednio poprawiane. Przykładowo postacie kobiece są skąpo ubrane, mają duże piersi a ich fizyka jest do przesady animowana.

Postaci męskie mają większe klatki piersiowe, są szersi w ramionach, mają duże mięsnie i wyraźnie zarysowane szczęki. Twórcy wprowadzają takie modyfikacje ze względu na zmieniające się wizerunki idealnego mężczyzny czy kobiety. Można, więc stwierdzić, że w bijatykach znajdziemy odwzorowanie idealnego wyglądu ludzi, których chcą oglądać sami gracze. Bardzo często taką technikę wykorzystuje się również w grach opartych na rzeczywistych licencjach, w tym w grach walki mma.

darmowe-gry-walki-na-miecze-pc-oraz-te-płatne-co-je-wyróżnia

Gry walki na miecze i łuki co powinna zawierać dobra gra

Dobra bijatyka powinna być dobrze animowana. Obecnie istnieje bardzo dużo różnych bijatyk nawet na telefon, wiele z nich posiada bardzo dobrą grafikę. Czasem ciężko jest jednak pogodzić dobrą animację z dobrą grafiką. W bijatykach gracz powinien mieć duży wybór postaci. Dobrze by było żeby postaci w grze nie były nudne a każda z nich miała swój charakter.

Przykładem dobrej gry bijatyki są np.: Mortal Kombat, Tekken, Street Fighter. W każdej z nich znajdziemy specjalne ataki, dużą ilość brutalności i genialne i płynne animacje. W bijatykach mile widziane są tryby wieloosobowe i jednoosobowe. Prowadzenie walk z postaciami kierowanymi przez komputer powinno być satysfakcjonujące. Oczywiście innymi przykładami są gry o walce robotów (Mechy i Roboty) czy gry walki mutantów na 2 osoby.

gry-walki-na-miecze-i-łuki-co-powinna-zawierać-dobra-gra

Gry walki mutantów trzy przykłady

Jedną z najbardziej popularnych gier z gatunku bijatyki jest cała seria Street Fighter, a zwłaszcza Street Fighter V. Tytuł umożliwia nam właściwie to samo co poprzednie części cyklu, czyli możliwość bicia się z innymi postaciami. W grze dwoje bohaterów staje naprzeciw sobie. Aby wygrać bijatykę najlepiej będzie jeśli będziemy korzystać z szerokiej gamy dostępnych typów ataków oraz ciosów. Do wyboru mamy aż 16 bohaterów, ponieważ Street Fighter V wprowadza czwórkę nowych postaci.

Co więcej, gdy nasza postać zostanie zaatakowana, uzupełnia się specjalny pasek zwany V-Gauge. Dzięki temu mamy unikalną możliwość użyć specjalnych ataków. Dzielą się one na trzy typy. Pierwszy z nich, zwany V-Skills, pozwala użyć specjalnych ataków, które są jedyne w swoim rodzaju dla poszczególnych bohaterów. V-Reversals pozwala nam wprowadzić pewne kontruderzenia. Jeżeli chodzi o ostatni typ, czyli V-Triggers, zyskujemy dodatkowy czas.

gry-walki-mutantów-trzy-przykłady

Gry walki robotów na arenie jak wyglądają na tle innych

Produkcja daje nam także do dyspozycji Stun Gauge, czyli możliwość czasowego oszołomienia bohaterów. Gra oferuje nam tryby multiplayer jak i dla pojedynczych graczy. Jest to świetny przykład gry walki pc.

Bardzo popularną produkcją z kategorii gry walki na arenie jest także Mortal Kombat 11. Produkcja pozwala nam wziąć udział w specjalnych pojedynkach, które odbywają się na różnorakich arenach. W grze walczymy postaciami, które, na skutek działań pewnej Kroniki, spotykają się ze sobą tylko że ze swoimi wersjami z przeszłości.

Naszym zadaniem jest więc stawić czoła Kronice i nie dopuścić do tego, aby napisać od nowa historię. Cała gra dzieli się na rozdziały, a każdy z nich oferuje nam grę innym bohaterem. Warto również dodać, iż czasami mamy możliwość wyboru, którą postacią chcemy się bić. Tytuł jest niezwykle realistyczny, a wszystkie bitwy są bardzo krwawe oraz nad wyraz spektakularne. Jest to więc produkcja do graczy o mocnych nerwach i przede wszystkim odpowiednia dla miłośników wszelkiego rodzaju bijatyk.

Do wyboru mamy postacie znane z poprzednich części cyklu Mortal Kombat, ale warto dodać, iż ta edycja proponuje nam kilka nowych zawodników. Gra posiada również Custom Character Variations, czyli unikalny system pozwalający nam na dostosowanie naszych bohaterów do naszych własnych preferencji.

gry-walki-robotów-na-arenie-jak-wyglądają-na-tle-innych

Gry walki uliczne najlepsze tytuły

Jeżeli szukamy gry walczącej na 2, to Tekken 7 jest kolejną produkcją wartą zapoznania. Pomimo dużej rzeszy fanów, tytuł cały czas przykuwa uwagę oraz zainteresowanie coraz to nowszych graczy. Fabuła całej gry jest niezwykle mroczna, ponieważ w przerwach pomiędzy kolejnymi walkami zaznajamiamy się z ciekawymi ale jednocześnie tajemniczymi faktami na temat całego świata Tekken.

Warto również dodać, iż mamy możliwość poznać historię konfliktu pomiędzy Heihachim Mishimą a Kazuyą, który jest jego synem. Oczywiście wszystkie walki toczą się w ramach King of the Iron Fist, czyli turnieju znanego z poprzednich części serii Tekken. Cała gra skupia się walkach jeden na jednego. Co więcej, podczas starć, które mają miejsce na przeróżnych arenach, możemy wykorzystać niemal wszystkie elementy otoczenia.

Możemy wybrać naszą postać spośród 38 dostępnych zawodników. Ciekawą nowością jest mechanika zwana Rage Art, która pozwala nam na wprowadzenie krytycznej serii niezwykle silnych ataków. Mogą one obniżyć aż o 30 procent energii naszego przeciwnika. Gra zdecydowanie przyciągnie uwagę miłośników bijatyk. Jeśli zatem chcielibyśmy sprawdzić grę walki na 2 osoby, to Tekken będzie świetnym rozwiązaniem.

gry-walki-uliczne-najlepsze-tytuły

World of Warships

Marzyłeś kiedyś, aby zasiąść za sterami okrętu? Wejdź do świata World of Warships pobierz za darmo i wciel się w przywódce marynarki który toczy bitwy na morzu z innymi graczami w realiach drugiej wojny światowej.

Akcja Statki Strzelanki Wojenne Wojna na morzu

World of Tanks

World of Tanks pobierz za darmo to najpopularniejsza gra o czołgach z gatunku gier MMO. Zasiądź za sterami opancerzonego pojazdu i baw się długimi godzinami dzięki grze studia Wargaming.

Akcja Czołgi Królestwo Strzelanki Wojenne

Wojna Tytanów

Stań po stronie rodu Asura lub Boreasz i walcz o dominacje w grze Wojna Tytanów online. Gra jest mobilną strategią przeznaczoną na urządzenia z systemem android oraz ios.

Przygodowe PvE Różnorodny świat

Władca Smoków

Zbuduj swoje własne imperium w Władca Smoków gra online. Omawiana produkcja jest grą fantasy w której gracz może rozwijać swoje miasto, rekrutować jednostki i wytwarzać własne przedmioty.

MMORPG Przeglądarkowe Przygodowe Smoki

WarTank

Rozwijaj swój własny czołg w grze WarTank pl. Prosta grafika oraz dostęp do gry w przeglądarce sprawia, że nie musisz być posiadaczem najdroższego sprzętu, aby w pełni cieszyć się z tego co gra oferuje.

Czołgi Królestwo Przeglądarkowe Strzelanki Wojenne

Warframe

Wejdź do futurystycznego świata gry WarFrame pl i wciel się w skórę starożytnych istot Tenno walczących z przeciwną frakcją która marzy o tym, aby zdominować cały układ słoneczny.

Akcja Kooperacja SCI-FI Strzelanki

War Thunder

War thunder pobierz za darmo i poznaj drugą wojnę światową z perspektywy pilota. Weź udział w bitwach pomiędzy samolotami i czołgami rozgrywanych w tym samym czasie na jednym polu bitwy.

Akcja MMORPG Samoloty Strzelanki Wojenne

Vikings: War of Clans

Wejdź do magicznego świata Vikings: War of Clans po polsku i baw się wraz z innymi graczami dołączając do wybranego przez siebie klanu. Ciesz się grą zarówno na swoim komputerze jak i urządzeniach mobilnych.

Akcja MMORPG Strategiczne Wikingowie

Throne: Kingdom at War

Zagraj w jedną z najlepszych produkcji studia Plarium. Throne: Kingdom at War pl to gra która potrafi na długie godziny wciągnąć każdego pasjonata gier MMORPG.

Fantastyka MMORPG Przeglądarkowe Przygodowe

Star Conflict

Wciel się w świat galaktycznych walk w grze Star Conflict mmo. Poznaj mechanikę jednej z najlepszych gier MMO istniejących na rynku rosyjskiego studia Gaijin już dziś.

Akcja Galaktyka MMORPG SCI-FI Statki kosmiczne

Soul Calibur

Soul Calibur 6 pc to genialne połączenie gry przygodowej z klasycznymi bijatykami. Wybierz swoją ulubioną klasę postaci z czasów historycznych i zniszcz przeciwników którzy staną ci na drodze.

Fantastyka Magia Przygodowe RPG

Realm of Warriors

Realm of Warriors jest unikalnym połączeniem gry mmorpg z fascynującą fabułą oraz turowym systemem walki. Przenieś się w świat starożytnych Chin i przeżyj przygodę swojego życia. Gra mimo dobrej grafiki dzieje się w przeglądarce co sprawia, że nawet gracze ze słabszym sprzętem mogą cieszyć się pełnią rozgrywki.

Fantastyka Historia MMORPG Przeglądarkowe

Pogromcy

Stań w szramki w koloseum po jednej ze zwaśnionych stron konfliktu w Pogromcy gra przeglądarkowa. Walcz z orkami, smokami i innymi potworami w wyjątkowej grze przeglądarkowej będącej wytworem studia Overmobile.

Królestwo Potwory Przygodowe Strategiczne Walka

One Piece 2 Pirate King

Jesteś fanem serialu anime o nazwie One Piece? W takim razie gra One Piece 2 Pirate King game jest stworzona w sam raz dla ciebie! Zmierz się z niezliczoną ilością przeciwników w klimatycznej grze mmorpg inspirowanej mangą o tym samym tytule.

MMORPG Piraci Przeglądarkowe Przygodowe Statki

Obrońcy Galaktyki

Jesteś fanem gier o charakterze sci-fi? W takim razie Obrońcy Galaktyki gra online jest skrojona w sam raz na twoje potrzeby. Rozwijaj bohatera, walcz z przeciwnikami i zgłębiaj niesamowite uniwersum na dowolnym urządzeniu.

Akcja Galaktyka Kolonia Minerały MMORPG

Mistrzowie Żywiołów

Interesują cie gry karciane? Jeśli tak to na co czekasz? Zagraj w grę Mistrzowie Żywiołów już dziś i sprawdź niepowtarzalne połączenie wspomnianej gry karcianej z elementami gry taktycznej.

Karciane Karty Magia Przygodowe Strategiczne

Łowcy Zombie: Apokalipsa

Przenieś się do świata krwiożerczych zombi i sprawdź ile jesteś w stanie przetrwać. Gra Łowcy Zombi: Apokalipsa zapewni ci wiele godzin świetnej zabawy oraz walk pvp z innymi graczami.

Akcja Strzelanki Survival Zombie

Lineage 2

Lineage 2 polska to jedna z najpopularniejszych gier MMORPG na rynku. Zyskała ona status gry kultowej oraz zdobyła uznanie graczy na całym świecie. Wejdź do świata gry i przekonaj się sam skąd bierze się jej nieprawdopodobna popularność.

Magia MMORPG Questy RPG

League of Angels 3

League of Angels 3 pl to nowsza wersja popularnej drugiej części gry. Wciel się w rolę anioła by zmierzyć się z demonami w wyjątkowej grze MMORPG od studia GRarcade.

Magia MMORPG Questy RPG

Khan Wars

Przenieś się do ciemnych wieków średniowiecznych w strategicznej grze przeglądarkowej Khan Wars online. Czy wystarczy ci odwagi, aby stanąć oko w oko z przeciwnikami? Przekonaj się sam dołączając do gry.

Przeglądarkowe Średniowiecze Strategiczne Wojna

Heavy Metal Machines

Heavy Metal Machines gra jest to jedną z niewielu gier MOBA które utrzymały się na rynku po sukcesie najpopularniejszej gry tego typu jaką jest League Of Legends. Zmierz się z innymi graczami w trybie walki 4 v 4 w katastroficznej scenerii już dziś.

Akcja Free to play MOBA Strzelanki

Cuisine Royale

Gry typu Battle Royale bez wątpienia są na fali i ciesza się wciąż rosnącą popularnością dzięki czemu Cuisine Royale gra jako reprezentant tego typu produkcji zyskała serca wielu graczy. Bierz udział w starciach i walcz o przetrwanie na bajkowym polu bitwy.

Akcja Battle Royale FPP Strzelanki Wojenne

CrossOut

Zaprojektuj swój własny pojazd bojowy i stań oko w oko ze swoimi przeciwnikami w wojennej grze CrossOut pl. Zacznij swoją przygodę od słabego pojazdu, aby wraz z biegiem czasu rozwijać go do jak najlepszego stanu.

Akcja MMORPG Post-apo Strzelanki Wojenne

Bleach Online

Każdy fan mangi i anime z serii bleach musi zanurzyć się w świat gry bleach online pl. Wciel się w swoją ulubioną postać by móc przemierzać otwarty świat gry i brać udział w walkach turowych z innymi graczami.

Magia MMORPG Przeglądarkowe Walka

Bitwy Zamków

Weź udział w ekscytujących bitwach w grze Bitwy Zamków i rozwijaj swoje posiadłości tak by zostać najlepszym graczem w tej niesamowitej grze przeglądarkowej! Gracz do wyboru ma stanięcie po jednej z dwóch zwaśnionych stron konfliktu.

Bitwa Dla Dzieci Przygodowe Wojownicy Zamki